.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی کشاورزان تاوان بی عرضگی مسئولان را می دهند ؛
آشفته بازار خرید باصطلاح تضمینی محصولات کشاورزی در مازندران !
شمال نیوز : همچنین پیرمرد قد خمیده‌ای که عرق خستگی از رخسارش جاری می‌شد سفره دلش را باز کرد و گفت: چرا باید با کشاورزان این‌طور رفتار شود، گناه ما چیست که گندم را با این مشقت و هزینه‌ها کشت می‌کنیم، حال بعد از برداشت آن‌هم در ماه مبارک رمضان با دهان روزه به این وضع دچار شویم....

شمال نیوز : گندم از نظر توليد و سطح زيركشت مهمترين محصول كشاورزی ايران است و افزايش کشت آن روز‌به‌روز مورد توجه قرار گرفته و از نظر اقتصادی و تامين غذای اصلی از اهميت زیادی برخوردار است. از این‌رو این محصول هر ساله در سطح استان مازندران بصورت گسترده‌ای کشت می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از سیمرغ ما ، آنچه که گندم‌کاران شهرستان سیمرغ این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند نامهربانی مسئولان در خرید تضمینی این محصول است که کشاورزان را سردرگم کرده است.

اگرچه این مشکل تنها به سیمرغ مربوط نمی‌شود و بین صفوف کامیون‌های تحویل گندم، کشاورزانی از شهرستان‌های هم‌جوار نیز حضور دارند.

یکی از کشاورزان جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روز جمعه محصول گندم زمینم را برداشت کردم اما شهرستان جویبار محصولم را از من تحویل نگرفت و مجبور شدم به بابلسر بروم. اما بعد از ۲ روز متوجه شدم آنجا هم پاسخ مناسبی نمی‌دهند. به‌همین دلیل به سیمرغ آمده‌ام تا شاید محصولم را از من دریافت کنند.

همچنین پیرمرد قد خمیده‌ای که عرق خستگی از رخسارش جاری می‌شد سفره دلش را باز کرد و گفت: چرا باید با کشاورزان این‌طور رفتار شود، گناه ما چیست که گندم را با این مشقت و هزینه‌ها کشت می‌کنیم، حال بعد از برداشت آن‌هم در ماه مبارک رمضان با دهان روزه به این وضع دچار شویم. ما بذر اولیه گندم را از جهاد گرفتیم، حال باید محصول ما را نیز تضمینی از ما خریداری کنند اما بعد از چند روز انتظار و معطلی در این صف چند کیلومتری، گندم را باید در انبار سیمرغ خالی کنیم، دریغ از نرخ و قیمت محصول و وعده‌ای برای پرداخت.

یدالله قاسم‌پور مسئول هماهنگی سرپرست شرکت تعاونی روستایی کشاورز شهرستان سیمرغ نیز با تایید موارد فوق به خبرنگار ما گفت: بیشتر مشکلات مربوط به کشاورزان شهرستان جویبار است که عدم برنامه‌ریزی مسئولان و همچنین بارندگی اخیر، مشکلات عدیده‌ای برای گندم‌کاران بوجود آورد.

وی با گلایه از مسئولان بیان کرد: برای خرید گندم از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و دستور خرید گندم بصورت آنی به ما داده شد که با توجه به ظرفیت انبار سیمرغ از مسئولان تقاضا داریم به فکر مکان دیگری برای ذخیره‌سازی باشند.

حال که اهمیت اقتصادی این محصول چه از نظر تولید و چه به لحاظ تغذیه به عنوان یک محصول استراتژیک شناخته می‌شود، باید مسئولان با تدبیر درست زمینه رونق گندم‌کاری را در مازندران فراهم کنند تا کشاورز در بعد از کاشت، داشت و برداشت، مرحله جدیدی به‌نام "دغدغه فروش" نداشته باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.